> Úvodní stránka > CPM Marketplace > Aktuality > Česko je stále atraktivní

Česko je stále atraktivní

Pro přesun obchodních aktivit zůstává Česká republika i nadále vhodným místem.

Zahraničním firmám může nabídnout vysoce vzdělanou, kvalifikovanou a vícejazyčnou pracovní sílu a moderní komerční nemovitosti. Ze studie realitní poradenské společnosti Jones Lang LaSalle vyplývá, že Česko je atraktivní hlavně pro bankovní, finanční, pojišťovací a technologické společnosti. Zemi může navíc v současné ekonomické situaci pomoci poptávka po outsourcingových službách.

Studie se zabývá třemi hlavními faktory, které mají u společností vliv při výběru lokality. Těmi jsou zmiňovaná pracovní síla, obchodní prostředí, nemovitosti a související infrastruktura. Průzkum poukazuje na zpomalení české ekonomiky, která však na rozdíl od ostatních evropských zemí stále zůstává v pozitivních číslech. Z hlediska mzdových nákladů navíc momentálně přidává Česku na atraktivnosti slabá koruna.

Na průzkumu se podílela také personálně-poradenská společnost Grafton Recruitment a agentura CzechInvest. „Nejvyšší procento studentů studuje ekonomické, finanční a technické obory, což je jeden z dalších důvodů, proč je Česká republika atraktivní pro bankovní, finanční, pojišťovací a technologické společnosti,“ uvedla ředitelka CzechInvestu Alexandra Rudyšarová.

Ze studie rovněž vyplývá, že v nelehkém ekonomickém období může být Česko vhodné pro rozvoj outsourcingových aktivit. „Před vstupem a bezprostředně po vstupu České republiky do EU v roce 2004 přišlo na náš trh mnoho společností se záměrem nabídnout outsourcingové služby nebo využít offshore či nearshore příležitostí,“ poukazuje šéf české pobočky Graftonu Milan Novák.

Díky hojné aktivitě developerů teď navíc může Česká republika nabídnout flexibilní a technologicky pokročilé nemovitosti. „V České republice generují poptávku po kancelářských prostorách jak bankovní, finanční a pojišťovací instituce, tak zpracovatelský a ICT průmysl,“ sdělil vedoucí oddělení průzkumu trhu společnosti Jones Lang LaSalle Kevin Turpin.

Podle Turpina vzniká navíc velká část této poptávky právě outsourcingovými aktivitami či společnostmi nově vstupujícími na trh. „V budoucnu očekáváme zvýšenou poptávku od společností, které budou snižovat náklady prostřednictvím outsourcingu nebo které chtějí vést offshore, nearshore a onshore aktivity,“ dodal Turpin.

Česká republika dál nabízí pobídky pro zahraniční společnosti na podporu jejich podnikání. Mezi nejvíce podporované obchodní aktivity patří právě vývoj informačních a komunikačních řešení a aplikací, centra sdílených služeb a servisní centra pro špičkové technologie a produkty.

Týdeník EURO

CZ | EN | PL

Přihlásit

© 2020 AVÍZO, a.s. Obsah je poskytnut pouze pro soukromé použití. Jakékoliv komerční použití, rozmnožování bez písemného souhlasu společnosti AVÍZO, a.s. je přísně zakázáno.

Přihlášení členaxxx: