> Úvodní stránka > CPM Marketplace > Analýzy, trendy, statistiky > Český maloobchod v roce 2011 bude ve znamení retail parků

Český maloobchod v roce 2011 bude ve znamení retail parků

Žádná další obchodní centra, zato několik retailových parků, expanze části maloobchodníků i příchod nových značek, povětšinou na bázi franšízy.

To vše na pozadí konsolidace a napjatého očekávání retailerů bude podle mezinárodní poradenské agentury DTZ charakterizovat maloobchodní trh v České republice v roce 2011. Nulový přírůstek plochy v obchodních centrech v nadcházejícím roce způsobil odklad dokončení Breda & Weinstein developera Develon v Opavě na rok 2012. „Hlavně na Moravě bude v příštím roce dokončena realizace několik nových a expanze stávajících retail parků. Počítáme s čistou plochou kolem 56 000 m2, což bude druhý nejmenší objem od roku 1997. S ohledem na vývoj trhu a flexibilitu výstavby ale ještě může dojít k dalším korekcím,“ doplňuje analytička DTZ Lenka Šindelářová.

Jakkoliv uplynulé období propadu a následní hospodářské stagnace maloobchodní trh poznamenalo, proud nových značek směřujících do České republiky ani zdaleka nevyschl. V uplynulých týdnech tak mohou tuzemští zákazníci díky franšízovým konceptům nově nakupovat značky Brand New Products, iBlues, Jamie Sadock nebo Nicole Cosmetics. „V době panující nervozity obchodníků, zda a jak se změní chování nakupujících, je sázka na zavedenou značku prostřednictvím franšízy logickým krokem,“ dodává Lenka Šindelářová.

Expanzi dále ohlásili vedle nábytkových firem například značky Hot Labels, Husky, Starbucks, módní značky Ulla Popken, CCC boty či KappAhl, lékárna Dr. Max, dm Drogerie anebo hračkářský outlet Dráčik.

Ačkoliv aktuální výsledky na předvánočním trhu překonávají odhady ekonomů i samotných obchodníků, očekávání pro příští rok až tolik optimistická nejsou. Důvodem jsou i masivní škrty ve veřejné sféře, které budou mít dopad na spotřebitele. Například podle predikcí Oxford Economics se po vánočním vybočení poptávka zákazníků vrátí k dosavadním, poměrně nízkým hodnotám. Situace se má zlepšit až koncem roku 2011 a nárůst spotřebních vydání je v ČR odhadován na 2,5 %.

Rok 2010 skončí s bilancí 154 000 m2 dokončených ploch v nákupních centrech a retail parcích, což je o 21 % méně než vloni. V posledním čtvrtletí letošního roku přibylo téměř 30 000 m2. Jak uvedeno, nadcházející rok bude otevřeno či rozšířeno hned sedm retail parků většina na Moravě. Kromě toho by měla být dokončena také rekonstrukce obchodního domu v Praze – rekonstrukce domu Diamant developerskou společností Mustela.

V případě retail parků bude největším Centro Ostrava Retail Park developera Discovery Group; průměrná rozloha se pak pohybuje mezi 4 000–6 000 m2 a neuralgickým bodem bývá obvykle supermarket nebo diskontní prodejna potravin. Mezi typické nájemce retail parků patří například značky KIK, Lidovka, Takko Fashion, dm Drogerie, Okay elektro, SuperPet a další.„Jde o stavebně i marketingově jednoduchý koncept, zaručující stabilní příjem pro obchodníky v nájmu a tím pádem i vlastníka. S akcentem cenově dostupných komodit se budeme na českém maloobchodním trhu setkávat stále častěji,“ doplňuje Lenka Šindelářová.

Další informace:

Markéta Valtrová
Marketing and PR Manager, DTZ
E-mail: marketa.valtro­va@dtz.com
Tel-přímá linka: +420 234 262 234
Mobil: +420 602 176 699

Jiří Hlinka
Smart Communication s.r.o.
E-mail: hlinka@s-m-art.com
Tel-přímá linka: +420 283 882 082
Mobil: +420 602 226 913

O DTZ

Společnost DTZ má vedoucí postavení ve světě jako poradenská firma v oblasti realit. Je to jedna z největších společností tohoto druhu. 10 000 zaměstnanců pracuje pro značku DTZ ve 148 městech 43 zemí světa. V Evropě, na středním východě, v Africe, Asii a Americe poskytuje firma komplexní služby od vysoce kvalitního investičního poradenství po špičkové služby nájemcům, pronajímatelům a vlastníkům nemovitostí. Firma DTZ Holdings je veřejně obchodovatelná společnost kótovaná od roku 1987 na Londýnské burze cenných papírů. V roce 1992 založila společnost DTZ pobočku v České republice, kde pracuje tým 90 odborníků poskytujících širokou škálu služeb v oblasti realit, včetně poradenství při nákupu, prodeji a pronájmu nemovitostí, jakož i zastupování nájemců. Společnost DTZ Praha odolává silné konkurenci na realitním trhu často díky skvělým znalostem místních podmínek a podpoře ze strany celosvětové sítě. www.dtz.com/cz

CZ | EN | PL

Přihlásit

© 2019 AVÍZO, a.s. Obsah je poskytnut pouze pro soukromé použití. Jakékoliv komerční použití, rozmnožování bez písemného souhlasu společnosti AVÍZO, a.s. je přísně zakázáno.

Přihlášení členaxxx: